כתר זירקוניה לעומת כתר חרסינה: מהם ההבדלים העיקריים? 

בתחום רפואת השיניים המשקמת, מטופלים מתמודדים לעיתים קרובות עם הצורך להחליט אם לבחור בין כתר זירקוניה לכתר חרסינה.
שתי האפשרויות מציעות יתרונות ייחודיים, ולכן חשוב להבין את ההבדלים ביניהן כדי לבצע בחירה מושכלת, המותאמת לצרכים האישיים.
בואו נעמיק יחד בהבחנות בין שני חומרי הכתר הפופולריים הללו כדי להנחות את תהליך קבלת ההחלטות שלכם.

1. מה הרכב החומר?

  • כתרי זירקוניה: בנויים מחומר קרמי עמיד בשם תחמוצת זירקוניום, הידוע בחוזקו יוצא הדופן.
  • כתרי חרסינה: כאן חשוב לעשות את ההבדל בין כתר מחרסינה מלאה לכתר חרסינה מאוחה למתכת. כתר חרסינה מאוחה למתכת מורכב משכבות של חרסינה מאוחה לתשתית מתכת. כתר מחרסינה מלאה- כשמו כן הוא, עשוי מחרסינה מלאה ללא בסיס מתכתי (נקרא EMAX).
-> במרפאת השיניים של ד"ר שאולוב, אנו בוחרים שלא להשתמש בכתר חרסינה מאוחה למתכת, בשל החסרונות שלו, המפורטים כאן בהמשך.

2. מה יותר אסתטי- כתר זירקוניה או חרסינה?

  • כתר זירקוניה: בעלי שקיפות מעולה ויכולות התאמת צבעים, המבטיחים אינטגרציה חלקה עם השיניים שמסביב לחיוך בעל מראה טבעי. צבעם לא משתנה עם הזמן.
  • כתר חרסינה: בעלי יכולת לחקות את המראה והצבע הטבעיים של השן, אך ללא אותה רמת שקיפות כמו כתרי זירקוניה, מה שעלול להשפיע על הנראות האסתטית שלהם בתנאי תאורה מסוימים.
חשוב מאוד לדעת, שעם הזמן כתר חרסינה מאוחה למתכת עלול לפתח קורוזיה, שוליים מושחרים ולא אסתטיים וכן טעם לא נעים בפה.

3. מה חזק ועמיד יותר- כתר זירקוניה או חרסינה?

  • כתרי זירקוניה: כתרי זירקוניה, המוכרים בחוזקם שאין שני לו, מציעים עמידות מעולה בפני בלאי. זה הופך אותם לבחירה אידיאלית לשיקום שיניים טוחנות ושיניים הנתונות לכוחות לעיסה כבדים, מה שמבטיח תוצאות ארוכות טווח.
  • כתרי חרסינה: כתרי חרסינה מספקים עמידות מספקת, אולם הם עשויים להיות מועדים יותר לשברים, במיוחד עבור אנשים עם ברוקסיזם (חריקת שיניים) או כאלה הדורשים עבודת שיניים מקיפה. תחזוקה וטיפול שוטפים הם חיוניים להארכת תוחלת החיים של כתרי חרסינה.

4. תאימות ביולוגית ואלרגיות:

  • כתרי זירקוניה: זירקוניה הוא חומר מותאם ביולוגית, כלומר לא סביר שהוא יגרום לתגובות שליליות או אלרגיות. זה הופך את כתרי זירקוניה לאופציה מתאימה עבור אנשים עם רגישות למתכות או לחומרים דנטליים אחרים.
  • כתרי חרסינה: כתרי חרסינה בדרך כלל לא נדחים על ידי מטופלים. עם זאת, אנשים עם אלרגיות או רגישויות למתכות עשויים לבחור בכתרי חרסינה מלאה כדי למנוע סיבוכים פוטנציאליים הקשורים לתשתית מתכת.

5. מה יותר יקר- כתר חרסינה או כתר זרקוניה?

  • כתרי זירקוניה: בשל תהליך הייצור המתקדם והאיכויות המעולות שלהם, כתרי זירקוניה נוטים להיות יקרים יותר מכתרי חרסינה. חשוב לקחת בחשבון, שגם אם העלות הראשונית עשויה להיות גבוהה יותר, העמידות והיתרונות האסתטיים יוצאי הדופן של כתרי זירקוניה מצדיקים לרוב את ההשקעה בטווח הארוך.
  • כתרי חרסינה: כתרי חרסינה בדרך כלל עולים פחות בהשוואה לכתרי זירקוניה, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור מטופלים עם תקציב מוגבל יותר. עם זאת, חיוני לשקול את החיסכון מראש מול הצורך הפוטנציאלי בתיקונים או החלפות עתידיים.

לסיכום, ההחלטה בין כתרי זירקוניה לבין כתרי חרסינה תלויה בגורמים שונים, לרבות העדפות אסתטיות, דרישות עמידות ומגבלות תקציב. התייעצות עם רופא שיניים מיומן חשובה ביותר להערכת הצרכים האישיים ולקביעת האופציה המתאימה ביותר להשגת בריאות פה מיטבית וחיוך קורן.
בין אם תבחרו בכתר זירקוניה ובין אם בכתר חרסינה, אתם יכולים להיות בטוחים שהטכנולוגיה המתקדמת ברפואת השיניים המודרנית, מציעה פתרונות מותאמים למטרות החיוך והתנאים הייחודיים לכל מטופל.ת.

קבעו עכשיו פגישת ייעוץ עם ד"ר שאולוב המנוסה, כדי לבחון את האפשרויות ולצאת למסע שלך לחיוך בריא ויפה יותר.

ד"ר שאולוב מחויב לספק טיפול מותאם אישית ופתרונות חדשניים כדי לענות על צרכי השיניים שלך. צור/צרי קשר עוד היום כדי לקבוע פגישה ולגלות מה מתאים לך יותר!

להזמנת תור השאירו פרטים וניצור עמכם קשר לקביעת תור בזמן המתאים לכם

ליצירת קשר עם המרפאה